
Vad tänker senaste trafikborgarrådet, Mikael Söderlund, (m) göra åt trafiksituationen i Gamla stan?
Ska han tvinga barn, gamla, funktionshindrade och andra boende samt yrkesverksamma att fortsätta betala för dagens "laissez-faire" situation i den kulturhistoriskt unika stadskärnan?
Beslut finns visserligen om att gågatorna söder om Västerlånggatan skall bli gågator även i praktiken. Men trots att det nu är 1,5 år sedan gågatu-beslutet i laga ordning infördes, händer inget.
Fortfarande är det de gående, inte minst barn, funktionshindrade och gamla som tvingas ta de stora riskerna när politikerna struntar i problemet.
Fortfarande far tunga lastbilar och personbilar fram i hastigheter runt 30-50 km/h på gågatorna.
Fortfarande tar sig yrkeschaufförer sig friheten att köra mot enkelriktat.
Fortfarande är fordonstrafiken under den icke tillåtna tiden, tät och okontrollerad.
Fortfarande har Taxi obegränsat tillstånd för "krog-körningar" medan boende och yrkesverksamma måste be om särskilt tillstånd för att få lasta av barnvagnar, matkassar och skrymmande gods vid sin port!Fortfarande måste gående hoppa åt sidan och finna sig i att "Störst Kör Först" till och med där de gående har företräde.
Fortfarande blir gående som inte finner sig i situationen med olagligt framförda fordon, hotade med våld av såväl yrkeschaufförer som andra.
Fortfarande är en bedövande tystnad det enda som hörs från stadshuset!
The Cheshire Cat

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar